torsdag 8. oktober 2009

Rus og sånt.

Dette er egentlig en oppgave jeg fikk i Norsk, og en del av oppgaven var at det skulle være et kåseri på nynorsk. Ikke det at jeg har noen problem med sidemål, men jeg er mest vant til å skrive bokmål, og vil på forhånd beklage til de som føler seg støtt av manglende sidemålskunnskaper.


Noreg og rusmidlar.
Kvifor er alkohol eigentleg lovleg? Eg kan ikkje fatta å begripa akkurat det…
Kvart år brukast det om lag 18 millionar kronar frå det offentlege på rusmisbruk. Eg meinar ikkje at Stoltenberg settar heroin i øye på Haga og Giske mens han tar seg ein liten dram, og det for 18 millionar, eg meinar at dei brukar 18 000 000 norske kronar på å hjelpe norske statsborarar som slit med rusmisbruk.

Situasjonen per dags dato i Noreg er slik at vi ikkje veit eksakt kor mange som misbrukar ein eller annan form for rus, då reknar eg forresten ikkje med dei som ”rusar” seg på tobakk, og grunnen til at vi ikkje har talet er den at vi ikkje har stadfesta ein hensiktsmessig definisjon av ein rus – eller stoffmisbrukar, som det også kan heita. Det vil være forskjell på ein som røykar seg ein såkalla ”joint” i ny og ne, og ein etablert sprøytenarkoman.
Uansett; I Noreg i dag er mellom 60–og 70 000 ”storkonsumentar” av alkohol, medan det reknast med å være om lag 11 000 sprøytenarkomane.
Sjølvsagt er det ikkje store problemet for politiet å notere ned kor mange gangar dei har måtta roa ned gemyttana ein fredagskveld ute på byen fordi dei begge var skitfulle og den eine var så uheldig at han la auga sine på den andre, eller for den saks skyld for barneværet å notere ned kor mange ganga dei har måtta omplassere eit eller fleire barn fordi mor og/eller far blir voldeleg!
Dette er situasjonar som ikkje er heldige for offera - som kan være både meg eller deg.
”vel,” tenkjar du – ”det e vel ikkje så kostbart at eitparstykken boksar litt ein fredagskveld?”.
Jo, det er faktisk det. Om ein part får slått ut nokre tenner og mottar ei flott hjerneristning, så genererar ambulanse, legevakt, rettssak og tannlege eit par kronar meir enn lommepengane vesle Kåre får kvar laurdagsmorgon.
Kostnadane blir stor for Noreg når ein blir så alkoholisert eller så avhengig av ein rus at man ikkje klarar og halde på fast arbeide. Då må man få pengar frå sosialen.
Eg veit av folk som har levd av å stima brennevin. Inga skatteinntekter til kjære Noreg der i garden, tross alle samfunnsutgiftar de utallege literane med heimkok medførte.
Og i seinare tid har det jo blitt tillivsotte ein svinaktig trend; omsetta metanol som om det skulle være etanol. Menneskjer døyr av å drikke metanol. Det er ikkje bra! Tenk på familien som blir sittande igjen - og sett frå eit litt meir kynisk perspektiv; tenk på alle pengane dei som no er dø kunne ha skatta til Noreg om dei hadde levd til dei vart eitparogseksti år.
Inga tvil om at det er eit samfunnsproblem.


Eg har leita ganske så mykje rundt weben som strekkjar seg over heile den vide verda, altså World Wide Web, men eg fann inga tal som kunna indikera kor mange som misbrukar cannabis, bortsett frå at det reknast som det mest brukte illegale rusmidlet her til lands. Og i alle andre land som ikkje har legalisert det.
No skal ikkje eg være så alt for påståelig, men kan det tenkjast at grun til at helse – Noreg eller nokon andre, som for eksempel statistisk sentralbyrå, har loggført spesielt mykje informasjon om akkurat kor mange som misbrukar hasj e den at det faen ikkje merkast på samfunnet?
Det e i alle fall min teori.

Til samanlikning med alkohol og dei tyngre narkotikum er det jo visse samfunnsskadelege aspektar ved hasjbruk også, som for eksempel at det i enkelte tilfelle har blitt rapportert om psykosar som følgje bruk av cannabis, men psykosar triggast også av alkohol.
Mange som drivar med misbruk av cannabis blir ganske så passive av seg, og kan godt finna på å droppa ut av både skule og jobb – men likevel er det størst fare for at du ein dag er eigar av lungekreft av overdrevet røyking av rein cannabis.
Du kan sjølvsagt være så heldig, at du kjøpar hasj på gata som er pensla med for eksempel amfetamin, det er meir lønnsamt for langaren å få deg hekta på det enn på hasj.

Kor mange veit du personleg om som har daua av ein overdose rein cannabis? Ikkje mange, reknar eg med? Kanskje ikkje så rart med tanke på at det i internasjonal faglitteratur skrivast at for å kunne pådra seg ein THC - overdose, så må man ha eit inntak på om lag 40 000 normale brukardosar. THC er forresten virkestoffet i cannabis.
Det opplysast også om at det aldri i Noreg har blitt registrert overdose etter rein cannabisbruk, sjølv om undersøkingar seiar at ca. 41% av befolkninga har prøvd hasj ein eller fleire gangar.
Kor mange veit du personleg om som plutselig klikka heilt og blitt valdelig i hasjrus? Ikkje mange, reknar eg med? Vel, det er jo nokon som har blitt det, men rusmidelforskarar og politimyndigheitene er ganske einige i at det tilhørar sjeldanheitene.

- Lurar forresten på korleis Noreg hadde vært om ein brukte alle pengane som pr. i dag disponeras til å fakke langarar til å hjelpe dei med rusproblemar?

Som du kanskje har skjønt så er eg for legalisering av cannabis i Noreg. Det e ikkje fordi eg sittar og røykar meg stein i tide og utide, og om du ikkje trur meg kan eg pissa kor som helst for deg, men fordi eg ser på det som fordelaktig for samfunnet vi levar i.
For meg e det openbart at det kostar meir å fakke smuglarane og distributørane, som oftast er gjengmedlemmar, og spane på eventuelle plantasjar enn å legalisera det.
Hovudutgifta til det offentlege i Noreg når det kjem til cannabis er de kriminelle nettverka rundt import og distribusjon av stoffet.
PST seiar at hovudinntekta til de største gjengane i Noreg e narkotika, og som nemnt er cannabis det mest brukte ulovlege rusmidlet, så det er det dei størst inntekt av.
Tenk deg da om cannabis plutseleg hadde blitt lovleg i Noreg. Underlagt Vinmonopolet eller noko sånt. Då hadde plutseleg store delar av inntekta til det kriminelle nettverke i de største byane i Noreg forsvunne. Inntekta som brukast til å finansiere vald og annan kriminalitet som går direkte ut over den norske befolkninga.
Sjølvsagt ville det fremdelast vært heroin og amfetamin i gatene, men kanskje mykje mindre? Man kan lesa på nettforum og slikt at sprøytenarkomane sjølv skrivar at dei kunne ha brukt hasj for å roe ned abstinensane, men når alt er uloveleg kjøpar dei like godt det aller beste; heroin.
Studiar frå 2007 visar forresten til at dei to landa med størst bruk av Cannabis per innbyggar, nemleg Tyskland og Nederland, er dei to landa med minst bruk av tung narkotika i verda, noko som er i kontrast med tilstanden i Noreg. Vi har faktisk fleir overdosedødsfall i heile Vest-Europa. Heile 7 gangar fleire overdosedødsfall enn i Sverige og Finland.

Til slutt vil eg bare understreka at eg ikkje har nokon ting imot ein fest i ny og ne, eg drikkar sjølv ei dram eller to i lystig lag – det handlar om å kunna styra seg. Eg synast det rett og slett er rein idioti av Noregs befolkning og stat å la folk drikka seg frå sans og samling, sloss og ramponera – for å gløyme det dagen der på. Blir man derimot ferska med litt tjall, kan du rekna med å blir uglesett, kalla narkoman og bli kriminalisert når det er vitskapeleg bevist at cannabis medførar færre negative føljar enn alkohol, men som mor seiar; alt med måte.

1 kommentar: