søndag 7. juni 2009

Dag 5.

Aktiv dødshjelp.

Frp sa, om jeg ikke husker feil, på landsmøtet at de var for aktiv dødshjelp.
Ganske kontroversielt. Folk fikk - og har fortsatt panikk og mareritt relatert til akkurat dette temaet.
Spesielt sosialistene og de kristne hyler og skriker over hvor moralsk og etisk feil det er å ende livet til et menneske som garantert kommer til å dø en smertefull død om det ikke blir holdt i livet av maskiner og/eller dop - men likevel vil dø en smertefull død.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er en stor tilhenger av Frps politikk, jeg kan faktisk gå så langt å si at de er like bedritne som ekstremistene på venstresida, men når det kommer til aktiv dødshjelp så er jeg ganske enig.

Det venstresida (og de kristne) er ute etter er å kunne legge seg om kvelden med god samvittighet over at de er så snille, sympatiske, likeverdige og forståelsesfulle at et normalt menneske i et hvilket som helst annet land ville kastet opp.
Og siden sosialistene er skap- kommunister; altså "Nei til enkeltmennesket!" - så mener de at det er bedre at ett menneske lider seg inn i døden, mens familien ser på, enn at det mennesket sovner stille inn, etter at familien (som forhåpentligvis er såpass glad i mennesket at de ikke vil se det lide) har fått tatt farvel.

Jeg mener aktiv dødshjelp egentlig ikke er noe annerledes fra passiv dødshjelp - som er lovlig og går ut på å ikke gi pasienten de livsnødvendige medikamenter/behandling som trengs for å holde seg i live.
Forskjellen, slik som jeg ser den, er at aktiv dødshjelp ikke er pinsel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar